image

Yrityksille

Lisää asiakkaita matkailijoista?

Matkailualan yksi keskeisimmistä haasteista on uusasiakashankinta. Miten hankitaan uusia asiakkaita, ja miten hankitaan niitä riittävän kustannustehokkaasti?

Uusasiakashankintaa harvemmin mielletään matkailualalla ydinbisnekseksi, vaan yleisemmin itse palvelun tuottaminen mielletään tärkeimmäksi yritystoiminnan kannalta. Näin se toki monesti onkin, mutta ilman asiakkaita ei ole yritystäkään. Tämän takia uusasiakashankintaa voi hyvinkin pitää itse palvelun tuottamisen jälkeen seuraavaksi tärkeimpänä asiana suurimmalle osalle yrityksistä jotka tavoittelevat matkailijoita asiakkaakseen.

Uusasiakashankinnassa markkinointi on avainasemassa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ilmaisia lounaita ei ole eikä kaikkia munia kannata laittaa yhteen koriin.

Missä markkinointikanavissa sitten pitäisi olla mukana ja missä ei? Tähän ei pysty antamaan puolueetonta vastausta yksikään mainos- tai markkinointitoimisto, matkailualusta tai muu markkinointia toteuttava taho, sillä jokaisella näistä on oma lehmä ojassa. Jotkut välitysalustat jopa väittävät itseään ilmaiseksi kanavaksi. Esimerkiksi eräs kumppanimme väitti Booking.com palvelun olevan ilmainen. Siihen asti kunnes laskimme yhdessä kuinka monta tuhatta euroa hän on maksanut viimeisen vuoden aikana välityspalkkioita.

Tiedämme että se voi olla haastavaa näinä päivinä, mutta matkailuyrityksen olisi hyvä löytää 3-5 toiminnalleen keskeistä markkinoinnin kumppania, jotka pystyvät tuomaan kustannustehokkaasti yrityksen verkkosivuille liikennettä ja asiakaskontakteja.

Perusasiat kuntoon. Omat verkkosivut ovat yrityksen TÄRKEIN alusta!

Jokainen matkailualan yritys voi tehdä paljonkin oman markkinoinnin eteen. Uusasiakashankintaa ei kuitenkaan kannata väkisin yrittää tehdä kanavista, joissa asiakkaat (matkailijat) eivät ole tai josta niitä ei ole kustannustehokasta tavoittaa.

Jokaisen matkailuyrityksen omat verkkosivut ovat tärkein alusta niin markkinoinnin kuin myynnin kannalta. KAIKKI muut alustat ovat vain kanavia, joista tulisi saada ohjattua kävijävirtaa yrityksen omille sivuille. Huolehdi, että omilla sivuilla on myytävät tuotteet tai palvelut selkeästi esillä ja ostettavissa!

Finland Travel Infon matkailuverkosto on auttanut jo satoja suomalaisia matkailualan yrityksiä!

  • Finland Travel Info on kasvava matkailuverkosto, jonka markkinoinnin piirissä on globaalisti yli 2 miljoonaa kohdistettua matkailijaa kuukaudessa.
  • Finlandtravel.fi sivustolla vierailee yli 1,5 miljoonaa potentiaalista asiakasta vuodessa ja generoimme valikoiduille kumppaneille kauppaa yli 3 miljoonan euron edestä samassa ajassa.
  • Uusien asiakkaiden hankkiminen kauttamme on helppoa. Kohteen profiilisivut lisätään finlandtravel.fi sivustolle ja verkoston markkinoinnin piiriin tuotantomme kautta.
  • Emme veloita välityspalkkioita tai muita piilokuluja.
  • Jäsenyys on määräaikainen, 12kk kerralla eikä vuosisopimus jatku automaattisesti.
  • Ainoa kiinteä veloitus on pieni vuosijäsenyysmaksu, jolla olet mukana verkostossa.
  • Teemme kaikki aloitustoimet puolestasi ja olemme tukenasi jatkuvasti jäsenyyskauden aikana.
  • Annamme palvelulle 100% tyytyväisyystakuun.
  • HUOM! Valikoimme kumppaniverkostoon vain matkailijoita kiinnostavia matkailualan yrityksiä!

Mitä kumppanimme sanovat meistä?

image

Jani Keto-Oja, TJ

Villa Kilkilö

Toimiva verkosto! Vuosimaksun suuruus on lähinnä nimellinen, investointi on palautunut jo moninkertaisesti. Suosittelen lämpimästi liittymistä finlandtravel.fi portaaliin.

image

Arto Kontunen, Yrittäjä

Maamiehen Majat

Finland Travel Info oli pelastus kesäämme 2020, josta oli tulla katastrofi rajojen sulkeuduttua. Vuosimaksu on palautunut jo moninkertaisesti takaisin.

image

Virpi Juutinen, Markkinointi

Forest Resort Iloranta

Toiminnallamme on pitkät perinteet ja vakiintunut asiakaskunta. Finland Travel Infon kautta olemme saaneet uutta asiakasvirtaa ja ryhmiä vieraaksemme.

Ota meihin yhteyttä niin kartoitetaan yhdessä Teidän kohteen tai yrityksen sopivuus Finland Travel Infon verkostoon!


Verified Partner tunnus
Vahvistetuilla kumppaneillamme on sopimuskauden aikana oikeus käyttää Finland Travel Infon virallista Verified Partner -logoa verkkosivuillaan ja omassa markkinoinnissaan. Palvelun käyttäjille tunnus on merkki luotetusta operaattorista. Logon luvaton käyttö on ehdottomasti kielletty. Logon väärinkäyttö johtaa aina rikosoikeudellisiin toimenpiteisiin.


Eco Travel Verified Partner tunnus
Eco Travel Verified Partner tunnus on yrityksille, joiden toiminnassa toteutuu vahvasti kestävä matkailu ja vastuullisuus ekologisuuden kautta. Eko Matkailu majoituskohteiden päivittäiseen ympäristötyöhön kuuluvat mm. resurssitehokkuus veden- ja energiankulutusta säästämällä, jätteiden vähentäminen ja kierrätys, lähi- kasvis- ja luomutuotteiden tarjoaminen, ympäristömerkittyjen pesu- ja puhdistusaineiden sekä paperien käyttö, sekä asiakkaiden ekologisen liikkumisen ja luontomatkailun mahdollistaminen.

Yleiset toimitus- ja sopimusehdot kumppaneille alla olevassa linkissä.

• Yleiset sopimusehdot kumppaneille

×